Ryanair lennugraafikud Tallinnast ja liinivõrgu analüüs

Peale eilset teadet uute lennuliinide kohta on Ryanair avaldanud ka lennugraafikud.

Kuna ükski lennuk ei baseeru Tallinnas ja ööpeatust ei kasutata, siis alati on lend Tallinnasse enne siit äralendu (numbrid tähistavad nädalapäeva, millal talvises graafikus lend toimub):

  • Dublin (DUB): 2, 4, 6 (DUBTLL ennelõunal, TLLDUB päeval)
  • Düsseldorf (Weeze NRN): 1, 3, 5 (NRNTLL ennelõunal, TLLNRN päeval)
  • Edinburgh (EDI): 1, 4 (EDITLL pärastlõunal, TLLEDI hilisõhtul)
  • London (Luton LTN): 1, 3, 6 (LTNTLL hommikul, TLLLTN päeval)
  • Milaano (Bergamo BGY): 4, 7 (BGYTLL hommikul, TLLBGY päeval)
  • Oslo (Rygge RYG): 1, 3, 6 (RYGTLL päeval, TLLRYG pärastlõunal)
  • Stockholm (Skavsta NYO): 1, 3, 5, 7 (NYOTLL ennelõunal, TLLNYO päeval)

Ryanair on esimesed seitse lennuliini valinud arvestades eelkõige:

  • turge, kus võiks olla huvi Eestisse reisimise vastu (London, Milaano)
  • sihtkohti, kuhu on Eestist tööle mindud (Dublin, London, Oslo)
  • lähiturge (Stockholm)
  • sihtkohti, kuhu on Eesti outgoing-reisijatele nõudlust, aga pole piisavalt pakkumist (London, Dublin, Milaano, Düsseldorf)
  • nelja sihtkohta (London, MIlaano, Oslo, Stockholm) juba lendavad muud lennufirmad ning kolme puhul otsene konkurents hetkel puudub

On üllatav, et esimesete liinide hulgast puudusid Brüssel, Barcelona ja Tampere, kuid võime eeldada et järgmise laienemisega saavad need liinid ka lisanduma. Lisaks on Eesti outgoing-liikluses märgatav nõudlus ja otselendude puudumine Pariisi, Rooma, Malaga, Madriidi ja Tenerife lendude järele, kuid ei ole tõenäoline, et Ryanair avaks sellised pikad lennuliinid vaid ühe liinipoole nõudluse alusel.